logo Magnesia

Magnis. Mūsų organizmo energija.

KAIP MUMS PADEDA MAGNIS IR KODĖL JO TRŪKSTA?

Magnis. Mūsų organizmo energija.

Magnis yra pagrindinis gyvųjų organizmų energijos gamybos elementas. Be jo Žemėje nebūtų tokio gyvenimo, koks mums yra žinomas.

Jūsų organizme nuolat turėtų būti apie 30 gramų magnio. Tokio kiekio gali pakakti išvengti nuovargio ir streso.

Magnis turi įtakos daugiau nei 300 jūsų organizme vykstančioms fermentinėms reakcijoms. Dėl jo trūkumo gali atsirasti sveikatos sutrikimų.

Pagrindiniai faktai apie magnį

Magnis yra visiems gyviems organizmams būtinas natūralus elementas. Būtent dėl jo medžiagų apykaitos metu atsiranda energija, kuri reikalinga augalų ir gyvūnų gyvybei.

Magnis įeina į augaluose esančių chlorofilo – dažomosios medžiagos sudėtį, kuri padeda išskirti deguonį iš anglies dioksido. Ir dėl šios priežasties magnis vadinamas gyvybės elementu.

  • Magnis, lotyniškai „magnesium“.
  • 1808 metais jį išrado Hamfris Deivis.
  • Magnis priklauso vienam iš 10 pagrindinių Žemės plutoje esančių elementų.
  • Jo yra uolienuose ir jūros vandenyje.
  • Gausus magnio šaltinis yra žalieji augalai.

Magnis buvo naudojamas gydomaisiais tikslais jau Antikinėje Graikijoje Magnesia regione, iš kurio ir kilo lotyniškas pavadinimas. Tačiau apie jo trūkumo pasekmes žmogaus organizmui pirmą kartą įspėjo mokslininkas E. B. Flinkas tik 1956 metais.

O koks yra jūsų magnio kiekis?  Išbandykite mūsų testą!

Kodėl magnis mums yra svarbus?

Magnis yra būtinas elementas maždaug 350 medžiagų apykaitos metu mūsų organizme vykstančioms reakcijoms. Pritraukia fermentus, kurie dalyvauja energijos, baltymų sintezės ir DNR apykaitoje. Jis yra pagrindinis elementas kalcio ir kalio pasisavinimui.

Kokią reikšmę tai turi mūsų organizmui? Magnis padeda raumenų ir nervų veiklai, palaiko stabilų širdies ritmą ir stiprią imuninę sistemą, o veikiant kartu su kalciu – taip pat ir sveikus kaulus ir dantis.

Ir visa tai padaro 25–30 gramų magnio, kuris yra mūsų organizme. Daugiausia jo yra kauluose (70 proc.) ir raumenyse (27 proc.), mažiau – riebaliniame audinyje, raudonuosiuose kraujo kūneliuose arba kraujo serume. Ar žinojote, kad magnis yra antras iš dažniausiai mūsų ląstelėse esančių mineralų iš karto po kalio?

Kokius sveikatos sutrikimus gali sukelti magnio trūkumas?

Kiek magnio turite gauti per dieną?

Kad palaikytume tinkamą magnio kiekį organizme, per dieną jo turėtume iš maisto ir gėrimų gauti apie 375 mg (patvirtintas rekomenduojamas kiekis). Tačiau skirtingais gyvenimo laikotarpiais šis kiekis keičiasi.

Kokio magnio kiekio per dieną reikia jums?

VaikaiVyraiMoterys
iki 3 metų: 80 mg iki 18 metų: 410 mg iki 18 metų: 360 mg (nėščioms 400 mg)
4-8 metų: 130 mg 18-30 metų: 400 mg 18-30 metų: 310 mg (nėščioms 350 mg)
9-13 metų: 240 mg daugiau kaip 30 metų: 420 mg daugiau kaip 30 metų: 320 mg (nėščioms 360 mg)

Iš rekomenduojamos paros normos pasisaviname tik vieną trečdalį. Taigi tai priklauso ir nuo mūsų organizmo sugebėjimo pasisavinti magnį. Vartokite magnį pagal savo sveikatos būklę ir gyvenimo būdą.

Kam labiausiai rekomenduojama didinti magnio kiekį per dieną?

  • Nėščioms ir žindančioms moterims.
  • Fiziškai aktyviems žmonėms (sportininkams, sunkiai dirbantiems).
  • Žmonėms, kuriems daugiau nei 50 metų.
  • Širdininkams ir diabetikams.

Dėmesio, net ir nedidelis magnio kiekio sumažėjimas diabetu sergantiems žmonėms gali sukelti greitesnį šios ligos komplikacijų atsiradimą (akies tinklainės ir inkstų pažeidimus). Pakankamu magnio kiekiu turėtų rūpintis ir žmonės, kurie dažnai ir daug prakaituoja, nuolat vartoja alkoholį arba kai kuriuos vaistus (diuretikus, antibiotikus, kontraceptines priemones).

Kaip galime efektyviai papildyti magnio kiekį organizme?

Kaip pasireiškia magnio trūkumas?

Magnio trūkumo požymiai gali sutapti su kai kurių ligų požymiais. Jeigu sveikatos sutrikimai neišnyksta net ir padidinus gaunamo magnio kiekį, apsilankykite pas savo gydytoją.

Į ką atkreipti dėmesį arba kokie yra dažniausi magnio trūkumo požymiai:

  • Greitas nuovargio atsiradimas esant krūviui (rytinis nuovargis).
  • Sunku susikaupti, nemiga.
  • Mažesnis atsparumas stresui ir depresijai.
  • Dažni galvos skausmai ir pernelyg smarkus širdies plakimas.
  • Raumenų traukuliai, akių vokų trūkčiojimas, spazmai.
  • Lūžinėjantys nagai ir plaukai, plaukų slinkimas.

Magnio trūkumas yra būdingas civilizacijos ligų – aukšto kraujospūdžio, gydomo diuretikais, diabeto arba kepenų cirozės (dažniausiai alkoholizmu sergančių asmenų) – požymiai.

Pavojingai grupei priklauso ir senjorai. Jų organizmai sunkiai pasisavina magnį, be to, jie dažnai vartoja vaistus, dėl kurių magnio pasisavinimas tampa dar sudėtingesnis.

Kaip pakeisti mitybos įpročius, norint gauti daugiau magnio?

Kodėl valgyje trūksta magnio?

Dėl klimato pokyčių magnio yra mažiau mūsų auginamuose augaluose. Dėl sumažėjusio jo kiekio kalti rūgštūs lietūs, išplaunantys magnį iš dirvožemio, ar padidėjusi žemės ūkio produkcija.

Maisto sudėtis taip pat daugeliu atveju apriboja net ir mažo kiekio, esančio jame, pasisavinimą. Įprastas pavyzdys – naudingos skaidulos arba lipidai ir riebiosios rūgštys, kurios susijungia su magniu ir sumažina organizmo sugebėjimą jį pasisavinti.

Kas mums gali sutrukdyti gauti magnio?

  • Maisto produktų, kurių sudėtyje yra didelis kalcio, fosfatų ir cinko, vartojimas.
  • Vitaminų B1, B2 ir B6 trūkumas.
  • Didelis skaidulų santykis valgyje.
  • Didelio kiekio riebalų ir angliavandenių vartojimas.

Kodėl reikia vartoti daugiau magnio? Paskaitykite, kokią naudą duoda jūsų organizmui.

Kuo mums gali padėti magnis?

Didžiausią įtaką magnis turi energijos gamybai organizme. Pagerina deguonies veikimą mūsų organizmo ląstelėse ir padeda išlaikyti jas sveikas. Todėl magnis palaiko mūsų gerą fizinę ir psichinę būklę.

Stresas

Kad ląstelės streso metu pradėtų veikti, išskiriamas magnis ir vietoj jo pasisavinamas kalcis. Dėl to stresinių situacijų metu rekomenduojama vartoti magnį.

Nuovargis ir galvos skausmas

Magnis padeda išvengti nuovargio ir išsekimo. Kadangi palaiko tinkamą kraujotaką ir atpalaiduoja susitraukusius raumenis, gali mums gerokai padėti numalšinti galvos skausmą.

Susikaupimas ir nervų sistemos veikla

Magnis yra būtinas tinkamai centrinės nervų sistemos veiklai, įskaitant smegenis. Padeda mums tada, kai reikia susikaupti (pavyzdžiui, dirbant ar mokantis).

Ląstelių atsinaujinimas

Magnis yra būtinas ląstelių dauginimosi arba atnaujinimo procesams.

Širdies veikla

Pakankamas magnio kiekis sumažina aukšto kraujospūdžio ir širdies aritmijos atsiradimo galimybę.

Diabetes

Magnis diabetikams yra gyvybiškai reikalingas, nes kontroliuoja energiją, gautą iš cukraus, ir dalyvauja skaidant insuliną. Be to, teigiamai veikia diabeto sukeltų komplikacijų procesą.

Atliktais tyrimais ne kartą įrodyta, kad žmonių, sergančių diabetu, organizmuose yra mažesnis magnio kiekis, todėl jie turėtų reguliariai ir tinkamai vartoti jo papildomai.

Sportas

Magnis yra atsakingas už energijos gamybą, be to, atpalaiduojančiai veikia raumenis ir padeda išvengti traukulių. Todėl nepamirškite jo sportuodami!

Kiti mineralai

Magnio trūkumas gali pastebimai pabloginti ir kitų mineralų, pavyzdžiui, kalio, fosfatų, kalcio bei natrio, pasisavinimą. Dėl to papildomas magnio vartojimas yra dvigubai svarbesnis.

Magnis padeda išlaikyti tvirtus kaulus ir sveikus dantis, nagus ir plaukus.

Norėdami optimizuoti ir analizuoti šios svetainės srautą, mes naudojame slapukus. Mes dalinamės slapukais su mūsų socialinės žiniasklaidos, reklamos ir analitikų partneriais. Partneriai gali sujungti šią informaciją su kita informacija, kurią pateikėte ar gavote naudodamiesi jų paslaugomis. Karlovarské minerální vody, a.s. informacijoje, gautoje naudojant slapukus, nėra jokių asmeninių duomenų. Likdami šiame tinklalapyje jūs sutinkate leisti mums naudoti šią informaciją.